Strona główna
O szkole
Dokumenty szkolne-BIP
Kontakt
Historia i tradycje
Pracownicy szkoły
Dla nauczycieli
Osiągnięcia
Z życia szkoły
Biblioteka szkolna
Świetlica szkolna
Stołówka szkolna
Pedagog
Logopeda
Reforma oświaty
Galeria zdjęć 2016/2017
Galeria zdjęć 2017/2018
Certyfikaty i wyróżnienia
Projekt unijny "Czym skorupka za młodu..."
Dla rodziców
Dziennik elektroniczny
Kalendarium roku szkolnego
Rada Rodziców
Zebrania
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Wykaz podręczników
Bezpieczeństwo dzieci w cyberprzestrzeni
Ogłoszenia
Rekrutacja klasa 1
Rekrutacja klasa 0
Dla ucznia
Samorząd Uczniowski
Koła zainteresowań
Dyplomy i wyróżnienia
Ciekawe strony
Dzwonki

Logopeda klas I – VII

mgr Hanna Przybył

Godziny pracy:

Poniedziałek

7.45 – 11.15

11.25 – 13.25

Wtorek

8.45 – 11.15

11.25 – 13.25

Środa

7.45 – 11.15

11.25 – 13.25

Czwartek

7.45 – 11.15

11.25  - 12.25

Piątek

7.45 – 11.45



ZADANIA LOGOPEDY W SZKOLE 

- przeprowadzenie badań wstępnych w celu ustalenia mowy uczniów

- diagnozowanie logopedyczne

- organizowanie pomocy logopedycznej

- prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i grupowej

- podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji

- wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli 

Korekcja wad wymowy polega na:

- ćwiczeniach oddechowych

- kształtowanie słuchu fonematycznego (Różnicowanie dźwięków mowy)

- wywołaniu, korygowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy głosek w izolacji, sylabie, wyrazie, zdaniu i dłuższych wypowiedziach

- usprawnianiu narządów artykulacyjnych (języka, warg) 

Mamo, tato…

Jeżeli Twoje dziecko ma tendencje do wymowy międzyzębowej , prawdopodobnie połyka nieprawidłowo – przy płaskim ułożeniu języka. Należy ćwiczyć prawidłowe połykanie w sposób opisany poniżej.

Język do góry unosimy, usta zamykamy, ślinę połykamy. Spróbuj tak przełknąć ślinę. Weź pół szklanki napoju który lubisz i przy każdym łyku powoli, starannie unoś język do góry i przytrzymuj ,,przyklejony” koniuszek tuż za zębami.

Podczas wymawiania ,,sz” język skierowany jest do góry, ale nie dotyka podniebienia, a usta są lekko ściągnięte. Narysuj jesienne drzewo, a potem wytnij je. Liście zrób z kolorowej bibuły. A teraz dmuchaj na nie mocno, jak to robi jesienny wiatr: sz

Mruczanki. Spróbuj zaśpiewać melodię piosenki ,,Wlazł kotek na płotek” zamiast słów posługuj się sylabą, np. sz, ża, cza. Wieczorem , weź swoją ulubioną przytulankę i zaśpiewaj kołysankę w podobny sposób. Na pewno będzie mieć piękne sny.

Pamiętajmy zawsze, że ćwiczenia logopedyczne powinny być przyjemnością dla dziecka, wspólną zabawą.